Załoga :
Kenneth T. Ham | CDR | 2 lot, NASA, USA |
Dominic A. Antonelli | PLT | 2 lot, NASA, USA |
Garrett E. Reisman | MS1/EV2 | 2 lot, NASA, USA |
Michael T. Good | MS2/EV3/FE | 2 lot, NASA, USA |
Stephen G. Bowen | MS3/EV1 | 2 lot, NASA, USA |
Piers J. Sellers | MS4 | 3 lot, NASA, USA |
11.08.2009 z powodu czasowej niedyspozycji zdrowotnej, w miejsce Nyberg NASA wyznaczyła Gooda.
Ładunek :
MIM-1 Rasswiet, ICC-VLD (Integrated Cargo Carrier-Vertical Light Deployable).
Orbita :
i=51,6°; h=350 km
Rzeczywisty przebieg lotu :
13.04.2010 wykonano roll-over orbitera z OPF-1 do VAB.
16.04.2010 na wyrzutnię dostarczono kontener z ładunkiem.
20.04.2010 o 01:00, po godzinnej zwłoce spowodowanej warunkami atmosferycznymi, postanowiono opóźnić roll-out o 22 godziny. Jednak o 16:55 wyjazd został przesunięty o dodatkowe 12 godzin.
21.04.2010 o 11:20 podjęto decyzję o przesunięciu wywozu na godzinę 22:00, a następnie na 04:01 w dniu 22.04.2010.
22.04.2010 o 03:31:51 rozpoczęto operację wyjazdu na kompleks startowy 39A. Zakończyła się ona o 10:04.
24.04.2010 wykonano TCDT.
29.04.2010 odbyła się FRR, podczas której potwierdzono start w dniu 14.05.2010.
10.05.2010 załoga przybyła na KSC.
11.05.2010 o 20:00 od stanu T-43 godziny (L-70 godzin 15 minut rozpoczęto odliczanie).
14.05.2010 o 18:20:08,955 nastąpił start z wyrzutni LC-39A.W T+2' 04" nastąpiło odrzucenie SRB, w T+2' 14" rozpoczęła się asysta OMS (t=72"). W T+8' 31" nastąpiło MECO, w T+8' 47" separacja ET. Prom znalazł się na nietrwałej orbicie o pułapie 58-219 km. W T+37' 30" rozpoczęto manewr OMS-2 (t=63", dV=29,7 m/s), nowa orbita to 157-228 km. O 19:45 otwarto ładownię, następnie rozłożono i aktywowano antenę pasma Ku. O 21:55 wykonano manewr NC-1 (t=26", dV=18,6 m/s), który podniósł orbitę do 198-231 km.
15.05.2010 o 11:13 wykonano manewr NC-2 (t=10", dV=3,6 m/s, użyto tylko prawego OMS), pułap nowej orbity to 200-233 km. Załoga straciła kilka godzin z powodu uszkodzenia mechanizmu wychylania podstawowego sensora OBSS LDRI (jeden z kabli został przytrzaśnięty przez obejmę), zanim nie zastąpiła go rezerwowym, niewychylanym. O 21:31 wykonano manewr NC-3 (orbita 203-233 km).
16.05.2010 o 14:28:26 nastąpiło połączenie z ISS. O 18:47 rozpoczęto relokację palety ICC z ładowni promu na POA na MBS. Operacja zakończyła się o 21:11.
17.05.2010 o 11:54 rozpoczęła się EVA-1. Wzięli w niej udział astronauci Reisman i Bowen, którzy wyszli w skafandrach EMU ze śluzy Quest. Ich zadaniem było zamontowanie na Z1 rezerwowej anteny pasma Ku SGANT, platformy części zapasowych EOTP na Dextre oraz zwolnienie blokad przeznaczonych do wymiany baterii akumulatorów na P6. Wszystkie elementy zlokalizowane były na ICC. EVA-1 została zakończona pełnym sukcesem o 19:19 i trwała 7 godzin i 25 minut.
18.05.2010 około 09:50 rozpoczęto wyciąganie modułu Rasswiet z ładowni promu. O 12:19:45 został on dołączony do dolnego węzła modułu Zarja.
19.05.2010 o 10:38 rozpoczęła się EVA-2. Wzięli w niej udział astronauci Bowen i Good, którzy wyszli w skafandrach EMU ze śluzy Quest. Ich zadaniem była wymiana trzech baterii akumulatorów na P6 (ze względu na szybkie uporanie się z pracami, dodatkowo wymieniono czwarty, a także poprawiono mocowanie anteny SGANT) oraz poprawienie kabla LDRI. EVA-2 zakończyła się o 17:47 i trwała 7 godzin i 9 minut.
21.05.2010 o 10:27 rozpoczęła się EVA-3. Wzięli w niej udział astronauci Good i Reisman, którzy wyszli w skafandrach EMU ze śluzy Quest. Ich zadaniem było: wymiana pozostałych dwóch baterii akumulatorów na P6, przeniesienie na powierzchnię stacji PDGF, przeznaczonego do późniejszego zamontowania na powierzchni modułu Zarja, poprawienie arkusza izolacji Dextre, zamontowanie złączki w systemie chłodzenia amoniakiem pomiędzy P4 i P5 i wymiana dodatkowego sprzętu i wyposażenia dla potrzeb przyszłych EVA. EVA-3 zakończyła się o 17:13 i trwała 6 godzin i 46 minut.
22.05.2010 o 10:01 paleta ICC znalazła się z powrotem w ładowni promu.
23.05.2010 o 15:22:02 prom odłączył się od ISS.
26.05.2010 o 11:41:59 na orbicie #186 rozpoczęto manewr deorbitacji (t=3' 10", dV=104 m/s). O 12:48:08 prom wylądował na bieżni nr 33 SLF w KSC.
Lot trwał 11 dni, 18 godzin, 27 minut i 59 sekund.