System ratunkowy Dragona 2 wypróbowany
Progress spłonął nad Pacyfikiem
06.05. o 13:00 z wyrzutni SLC-40 na Cape
Canaveral przeprowadzony został test naziemnego przerwania startu
PAT (Pad Abort Test) statku kosmicznego Dragon
2. W T+99" (plan: 107") kabina statku opadła na spadochronach
do Atlantyku, 1202 m (plan: 2200 m) od miejsca
startu. Wcześniejsze wodowanie spowodowane było prawdopodobnie
niższym od zakładanego ciągiem silników SuperDraco,
co spowodowało niższą trajektorię. Kontrola lotu potwierdziła,
że uzyskana prędkość (155 m/s) była nieco niższa
od zakładanej. Maksymalne przeciążenie wyniosło 6G, maksymalna
wysokość 1187 m (plan: 1500 m), spadochrony główne
otwarły się na pułapie 970 m.
08.05. o 02:20 nad Ziemią Ognistą spłonął automatyczny statek
kosmiczny Progress M-27M, uszkodzony podczas
startu w dniu 28.04.