Delta-2 - ostatni raz dla GPS
Ariane wystartowała z Kourou
Fiasko startu rakiety kosmicznej Korei
Południowej
Chandrayaan zamilkł
Discovery wystartował
Nieudany start z Xichang
17.08. o 10:35:00,231 z Cape Canaveral
wystartowała RN Delta-2 (7925-9.5)
z satelitą nawigacyjnym
systemu Navstar GPS 2R
M8. W T+66' 08" został on wyniesiony na orbitę o planowanych parametrach:
hp=193 km, ha=20368 km, i=40,00°. Po kilku dniach
przy pomocy własnego napędu satelita osiągnie orbitę
roboczą o planowanych parametrach: hp=20357 km,
ha=20357 km, i=55°.
21.08. o 22:09 z Kourou wystartowała RN
Ariane-5ECA,
która wyniosła w T+24' 39" na orbitę
o planowanych parametrach: hp=250 km, ha=35786 km, i=2° dwa geostacjonarne
satelity łącznościowe:
JCSat-12 (planowana pozycja nad ?° E)
i Optus-3D (planowana pozycja nad 156° E).
25.08. o 08:00 z Naro Space Center (Korea Południowa) wystartował
pierwszy egzemplarz RN
Naro-1 (KSLV-1), która miała wynieść
w T+7' 33" na orbitę o planowanych parametrach: hp=300 km,
ha=1500 km, i=80° satelitę technologicznego STSAT-2.
Satelita
nie osiągnął orbity okołoziemskiej
i wpadł do Pacyfiku. Przyczyną było oddzielenie
się w T+3' 35" tylko jednej połowy osłony
aerodynamicznej. Druga została oddzielona
dopiero w T+9', w chwili oddzielenia się samego
satelity. Satelita osiągnął prędkość 6,2 km/s.
28.08. indyjski orbiter Księżyca Chandrayaan-1 uległ awarii i został uznany za definitywnie utracony.
29.08. o 03:59:36,958 z KSC wystartował prom kosmiczny
Discovery.
Celem lotu STS-128 jest
dostarczenie do
ISS kontenera ładunkowego
MPLM.
31.08. o 09:28 z Xichang wystartowała RN
CZ-3B
która wyniosła w T+26' na orbitę o parametrach:
hp=221 km, ha=21135 km, i=22,33° w zamierzeniu
geostacjonarnego (planowana pozycja 113° E)
indonezyjskiego satelitę komunikacyjnego Palapa-D1.
Ze względu na zbyt niski ciąg w jednym z dwóch
silników trzeciego stopnia podczas restartu,
osiągnięta orbita jest znacznie niższa od zakładanej (hp=200 km,
ha=49600 km, i=24,1°), jednakże według informacji
podanych przez producenta, satelita jest w stanie
skompensować brakujące 350-400 m/s kosztem zapasów
paliwa, przeznaczonych dla manewrów na orbicie
geostacjonarnej.